-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45178 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

آيا اگر دين واقعاً حاكم شود، كشور بايد عقب گرد كند و ديگر شادي را نخواهيم ديد؟

خواهر گرامي با توجه به اينكه با افرادي مواجه هستيد كه اين شبهات را مطرح ميكنند، چه خوب است كه تصميم گرفتهايد به آنها با دقت بيشتري پاسخ دهيد:

در مورد اين سؤال بايد عرض كنيم:

اول آنكه: اين جمله بيشتر يك قضاوت غير صحيح است تا يك سؤال. يعني نظري مطرح شده مبني بر تأثيرات منفي دين در اجتماع .

اگر از ما سؤال ميكنيد، قطعاً جوابمان منفي است يعني معتقديم اگر دين به معني واقعي حاكم شود ـ ديني كه مبتني بر قرآن و عترت باشد ـ مطمئناً كشور پيشرفت خواهد داشت و به معني حقيقي كلمه، شادي را خواهيم ديد. در واقع نميدانيم چرا اين سؤال شكل گرفته است؟ اما چند احتمال وجود دارد: 1) اطلاعات ناقص و غلط درباره دين داده شده و برداشت نادرست ايجاد شده است. 2) اعمال و رفتار و كردار برخي افراد متدين، مغاير با روش صحيح بوده و اين انحراف ذهني را پديد آورده است . 3) تبليغات سوء دشمنان، در اذهان اثر كرده و دين را با چهرهاي خشن نمايانده است و يا... اما در هر صورت، راه درست پي بردن به جواب، حركت در مسير «شناخت صحيح دين» از سرچشمه زلال آن يعني قرآن و عترت است و مطمئنترين راه آن، مطالعه كتب دانشمند شهيد، استاد مطهري و ساير نويسندگان معتبر شيعي، همچون آيتالله جوادي آملي، استاد جعفر سبحاني، استاد مظاهري، حضرت امام خميني (;) و... ميباشد و پس از مطالعه ميتوان ميزان نزديكي جامعة خود به اسلام واقعي را تشخيص داد و دانست كه شادي حقيقي تنها در ساية دين حقيقي است و لاغير.













مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.